کارت ویزیت

کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی کند.

 کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت..

تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.
در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند. اما ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.

جنس کاغذ کارت ویزیت

در ادامۀ فرایند سفارش می‌توانید جنس کاغذ را نیز از میان گزینه‌هایی که در اختیارتان قرار داده‌ایم انتخاب کنید.

  • کارت ویزیت کتان  

                       

  • کارت ویزیت شیشه ای
  • کارت ویزیت گلاسه 

    کارت ویزیت سلفون براق

  • کارت ویزیت PVC 
  • کارت ویزیت لمینت مات
  • کارت ویزیت کارتی

    کارت ویزیت مقوا کارتی

  • کارت ویزیت لمینت براق
  • کارت ویزیت سلفون مات

اندازه کارت ویزیت

ما امکان طراحی و چاپ کارت ویزیت در چهار اندازه مختلف را برای شما فراهم آورده‌ایم تا اندازۀ مطلوب خود را بنا بر نیازتان انتخاب کرده و سفارش دهید. این چهار اندازه عبارتند از:

  • اندازه ۹ × ۶ سانتی متر
  • اندازه ۵ × ۹ سانتی متر
  • اندازه ۴٫۸ × ۸٫۵ سانتی متر
  • اندازه ۸٫۵ × ۵٫۵ سانتی متر

در اینجا باید آماری ناخوشایند را که در سایتی معتبرخواندم در اختیارشما قرار دهیم؛  ۸۸ درصد از افرادی که کارت شما را دریافت می کنند در همان هفته ی اول کارت ویزیت را دور می اندازند. معنی چنین کاری این است که گوگل کردن نام و نشان یا کسب و کار شما آسان تر است از ارتباط گیری با شما به واسطه ی کارت ویزیت. با این وجود چرا هنوز چاپ کارت های ویزیت رونق دارد و روز به روز خلاقیت های طراحی بیشتری در این قالب صورت می پذیرد؟.

 

آن ها برخورد اول را می سازند

تا به حال شده از کسی خوشتان نیاید تنها به این دلیل که اول بار در شرایط مناسبی ملاقاتش نکرده اید؟ در اختیار داشتن کارت ویزیتی حرفه ای در ملاقات اول باعث می شود که تحسین طرف مقابل را بر انگیزید و تبدیل به شخص مورد احترامی شوید. فرض کنید می خواهید راجع به کسب و کار خود توضیح دهید و به دلیل عدم در اختیار داشتن کارت ویزیت از او می خواهید گوشی اش را بیرون آورده و نام شما را در گوگل جست و جو کند؛ یا اینکه باید تلفنش را بگیرید و در یکی از شبکه های اجتماعی با او ارتباط برقرار کنید.

اعتماد طرف مقابل جلب خواهد شد

در این دنیای دیجیتال ایجاد یک وبلاگ راحت ترین کار ممکن است. چه طور می توان به کسی اطمینان کرد که تنها یک وبلاگ دارد؟ وقتی در برخورد اول کارت ویزیت خود را در اختیار طرف مقابل قرار می دهید در واقع گام اول را برای ایجاد یک رابطه ی حرفه ای محکم برداشته اید.
هنوز هم که هنوز است؛ دود از کنده بلند می شود

مهم ترین دلیل برای اعتماد به کارت های ویزیت این است که هنوز رواج دارند و چیزی جلو دار پیشرفت آن ها نیست. اگر از ما بپرسید نمی توان برای یک دیدار کاری پایانی قدرتمندتر از این متصور شد: “برخاستن، دست دادن و تقدیم یک کارت ویزیت برای هماهنگی دیدارهای بعدی”

  زیباترین وخاص ترین کارت ویزیت هارا برای بازاریابی شغل تان از کادرمتخصص مابخواهید.